Terug naar overzicht

Seton Installatiebedrijf werkt samen met de NIM op het gebied van CV-onderhoud

'Onze service blijft zo op peil'

Tekst en foto: Michel van Straten

Hendrik-Ido-Ambacht - Klanten die bij Seton Installatiebedrijf een cv-ketel in onderhoud hebben kunnen sinds kort of een monteur van Seton of een monteur van de Nederlandse Installatie Maatschappij (NIM) zien voorrijden. Dit komt voort uit de nauwe samenwerking die het installatiebedrijf is aangegaan met de branchegenoot uit Zwijndrecht op het gebied van periodiek onderhoud aan cv-installaties bij particulieren.

Particuliere markt
Loodgieterswerk, verwarming, sanitair, goten en hemelwaterafvoeren, ventilatiesystemen: het behoort allemaal tot het brede dienstenaanbod van Seton Installatiebedrijf. Als het om verwarmingssystemen gaat, is de Ambachtse onderneming nog altijd een specialist op het gebied van installatie, renovatie en reparatie. Dit geldt zowel voor de zakelijke als de particuliere markt. Sinds jaar en dag werd ook het periodieke onderhoud aan verwarmingsinstallaties door eigen monteurs uitgevoerd. Voor de zakelijke markt zal dit zo blijven, maar voor de particuliere markt is er dus de samenwerking gezocht met de NIM, gevestigd aan de Zwijndrechtse Fruitenierstaat.

Service
"Ik kan me heel goed voorstellen dat klanten, die al jarenlang hun CV-ketel bij ons in onderhoud hebben, even de wenkbrauwen fronsen, wanneer er de ene keer een monteur in een NIM-polo aan de deur staat en de volgende keer weer een monteur in een Seton-polo," erkent Willem Keijzer, directeur-eigenaar van het Ambachtse installatiebedrijf, die de samenwerking graag toelicht. "Mede door personeelsgebrek merkten we dat bij ons de kwaliteit en de stiptheid die we nastreefden bij het periodieke onderhoud steeds meer onder druk kwam te staan. Voor ons al bedrijf werd dat een steeds grotere zorg. De NIM, die zich puur op de verwarmingsbranche richt, had daarentegen in bepaalde perioden van het jaar 'ruimte' over. En op directieniveau was er een klik. Ik zie de samenwerking als de manier om onze vertrouwde service zo op peil te houden."

Planning
Vervolgt: "Dankzij de samenwerking schuiven wij ook aan bij het digitale planningssysteem dat de NIM in huis heeft. Dat houdt dus voor de klanten in dat de NIM de afspraken maakt voor zowel de Seton-monteurs als voor de NIM-monteurs. Voor onze onderhoudsklanten gaat ook de facturatie er iets anders uitzien. Aan het planningssysteem van de NIM is namelijk een facturatiesysteem gekoppeld. Op de factuur komt NIM/Seton te staan. Aan de prijs zal overigens niets veranderen. Die is overeenkomstig onze contracten. Nogmaals: de samenwerking betreft puur het periodieke onderhoud. Allerlei andere zaken - denk aan reparaties, het verleggen van leidingen of het plaatsen van radiatoren - pakken we als Seton Installatiebedrijf zelf op."

145 jaar Seton
Recent was er een feestelijke dag voor het personeel - zo'n 25 personen sterk - van de Ambachtse onderneming. Er werd gevierd dat Seton maar liefst 145 jaar bestond. De geschiedenis van het bedrijf gaat namelijk terug tot 1877. Toen werd er in de Dorpsstraat gestart met een ketellapperij. Na verloop van tijd kwam het accent op loodgieterswerk te liggen. Later kwamen er boilers, geisers en gaskachels bij. Na drie generaties Seton ontbrak het aan een opvolger binnen de familie en nam werknemer Willem Keijzer in 1996 het bedrijf over. "Aan het volgende lustrumjaar hopen we wat meer aandacht te besteden," besluit Keijzer. "We gaan op weg naar 150 jaar Seton."

Waar kunnen we je mee helpen?

Vul een naam in
Vul een telefoonnummer in
Vul een geldig e-mailadres in
Vul een bericht in
Deze website is beveligd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service zijn hierop van kracht.